Este greu de vindut trainingul in Romania?

Ca furnizor de training, in situatiile bune, cind fie mi se solicita o oferta fie mi se raspunde la o oferta, de regula intru in discutie cu cineva de la resurse umane. Amanuntele pe care le dau nu trebuie de obicei sa fie prea tehnice (sper ca nimeni nu poate avea pretentia ca le stie si le intelege pe toate), iar intrebarile care mi se pun se refera de cele mai multe ori doar la conditii, durata, aspecte practice de organizare.
Si atunci identificarea necesitatilor de training ramine oarecum la nivelul unor „amatori” – nu vreau sa diminuez importanta HRM, dar adesea cunostintele potrivite pentru recrutare si celelalte functii importante in managementul resurselor umane nu sint adecvate si pentru partea „tehnica” necesara pentru dezvoltare.
Eu ma ocup in mare parte cu managementul proceselor si imbunatatirea performantelor proceselor. Cite persoane din departamentele de resurse umane considera ca pot purta o discutie la un nivel peste cel elementar exista oare?
Citeam azi despre stadiile rezistentei la schimbare. Rick Maurer (un consultant american) spunea ca a identificat trei niveluri: 1) Nu inteleg ideea; 2) Nu-mi place idea; si 3) Nu-mi place cel care-mi propune ideea. Sincera sa fiu, ma bucur cind ajung la nivelul 3, chiar daca nici asa nu cistig nimic, dar macar interlocutorul intelege despre ce vorbesc!
Pentru a evita problema mea, si poate si a altora (pentru ca nu ofer training in domeniul vinzarilor, de exemplu, sau al managementului calitatii – se presupune ca oricine intelege ce inseamna un training de vinzari sau in domeniul managementului calitatii), ar fi nevoie sa existe consultanta pentru alegerea trainingului, sau poate ca selectia ofertelor de training ar trebui sa nu se faca numai de RU, iar deciziile sa fie luate in zonele unde se stabilesc strategiile de dezvoltare a afacerii, inovare, imbunatatire – oricum sa fie implicate persoane cu competente de diferite tipuri la nivelul unei organizatii.

Anunțuri

2 comentarii

Din categoria training

2 răspunsuri la „Este greu de vindut trainingul in Romania?

  1. philean

    Cei de la resurse umane ar putea raspunde cu sinceritate. Am cunoscut manageri de resurse umane care au mare putere (iau parte la stabilirea strategiei, contribuie la stabilirea indicatorilor de performanta, …); dar am cunoscut si situatii in care se ocupa doar de partea legata de respectarea codului muncii, fara niciun fel de implicare in managementul resurselor umane.

    Apreciază

  2. Cristina, ai deschis un subiect dureros si agravat de faptul ca Romania nu mai este izolata din punct de vedere economic. Sunt complet de acord cu tine ca este nevoie ca cerintele de training sa fie stabilite de alte departamente, si doar facilitate de resursele umane. Din experienta mea din Canada si Statele Unite pot spune ca aceste cerinte sunt stabilite la nivel de corporatie sau companie, printr-o decizie a executivilor. Se porneste de la viziunea companiei. Trecind prin obiectivele ei si prin planul de afaceri, se identifica resursele necesare si cerintele de training care sa raspunda acestor obiective si planuri. Numai astfel se poate alinia partea de training cu cerintele de dezvoltare/evolutie ale companiei. Altfel, totul este un exercitiu in futilitate, facut in vid, fara legatura cu realitatea. Din pacate, mute companii nu s-au trezit la realitate inca.
    Cred ca sefii de companii ar trebui sa ia conducerea in aceasta privinta. Nu sunt resursele umane sub conducerea nimanui?

    Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s