Modele de excelenţă

De cîteva săptămîni, am revenit la analiza unor modele de excelenţă. Si iar am ajuns la dilema cu oul şi cu găina. Ce a fost la inceput? Dorinta de a face ceva mai bine sau dorinţa ca celorlalţi să li se pară că am făcut ceva mai bine decît alţii?

Vorbeam astăzi despre clienţi şi despre seriozitatea cu care trebuie trataţi. Şi am protestat, spunînd că şi clienţii au responsabilităţi faţă de furnizori. Cei care nu îi tratează bine pe furnizori nu merită respect ca clienţi. Sau în orice situaţie se aplică „clientul nostru – stăpînul nostru”?

Tot referitor la clienţi, îmi spunea un prieten acum ceva timp că nu voi avea niciodată succes în afaceri dacă nu-i tratez pe clienţii mei ca pe nişte superiori. Disimularea se învaţă, şi fără ea, nu se poate rezista în viaţă, dar care să fie limita acceptabilă? Eu recunosc cinstit că nu pot lucra cu oricine. De multe ori am preferat să pierd un contract (bani), dar să am satisfacţia lucrului pe care-l consider eu bine facut. Şi nici aşa nu am avut doar succese.

Oare de ce este prostia mai contagioasă decît inteligenţa? Voi afla vreodată? Mă ajută cineva?

2 comentarii

Din categoria training

2 răspunsuri la „Modele de excelenţă

  1. Adrian

    Cineva a spus ca inteligenta este constanta in lumea asta, iar populatia se afla intr-o continua crestere.
    Sau daca vrei un citat din Parazitii, de pe albumul ” Slalom printre cretini ” : ” Prostii par conceputi pe cale artificiala / Ca sunt multi ai dracu’ / Si n-au nici o boala „.

    Apreciază

  2. Eu cred ca intr-adevar clientii trebuie tratati ca cel mai important aspect al unei afaceri. Prin client inteleg nu numai cel ce plateste pentru produsul sau serviciul pe care il oferim, dar si procesul urmator din cadrul procesului de productie. Dar totul trebuie sa aiba la baza respectul reciproc. Si acesta este un lucru pe care trebuie sa-l invatam cu totii, daca dorim sa avem succes in aceasta economie globala.
    De ce spun ca clientii sunt cei mai importanti? Ei reprezinta mediul prin care o companie isi realizeaza scopul existentei, care este profitul (aspectul monetar). De aceea, clientii sunt aceia care definesc valoarea produsului (ceea ce sunt ei pregatiti sa plateasca). Orice altceva este o pierdere. Revenind la clientul din cadrul companiei, este foarte important sa le dam doar ceaa ce au nevoie, atunci cind au nevoie; nu defecte, nu in cantitate mai mica sau mai mare.
    Atunci cind spui ca nu poti lucra cu oricine, nu este pentru ca nu exista respect din partea clientului? Si ei vor trebui sa invete modul profesional de colaborare in afaceri. La urma urmei, si ei au clienti. Dar aceasta ia timp.
    Si nu cred ca prostia este mai contagioasa decit inteligenta. Este doar mai vizibila.

    Apreciază

Lasă un răspuns

