„Europe and me” – Dacă lucraţi cu tinerii pe teme legate de Uniunea Europeană

De mai mulţi ani (vreo zece) particip în echipe internaţionale de proiect şi îmi place să lucrez eu la lucruri noi, dar parcă şi mai mult îmi place să învăţ din ce fac alţii.

Aşadar, am primit o solicitare de diseminare a unor rezultate ale unui proiect european – ILDE. Dacă lucraţi cu tinerii între 14 şi 19 ani şi vă interesează o serie de lecţii pe tema „Europe and me”, puteţi vizita şi descărca nişte materiale interesante de la următoarele adrese:

http://www.nefic.org/docs/projects/Europe%20and%20me%20EN.pdf

http://www.nefic.org/docs/projects/ilde%20handbook.pdf

http://www.nefic.org/projects-data.php?id=37#docs

Iar dacă vreţi să furnizaţi feedback, puteţi utiliza chestionarul disponibil la http://www.nefic.org/docs/projects/Europe%20and%20Me-TeacherQuestionnaire_final_EN.doc.

Bineînţeles că mă puteţi contacta pentru mai multe informaţii. Cu menţiunea că vă rog să citiţi şi să filtraţi conţinutul materialelor, pentru a desprinde doar ceea ce este util şi nu este încărcat de stereotipuri şi de exemple contraproductive. Iar dacă nu corespund valorilor şi standardelor internaţionale, rupeţi-vă cîteva minute pentru a completa şi trimite autorilor chestionarul de feedback.
Mult succes!
Cu drag,
Cristina

 

5 comentarii

Filed under Europa, training

5 responses to “„Europe and me” – Dacă lucraţi cu tinerii pe teme legate de Uniunea Europeană

  1. O MY GOD! In viata mea nu am vazut atita indoctrinare adunata in 100 de pagini. Am citit si cel de-al doilea document, si vreau sa-ti spun ca se vorbeste la fiecare 2 cuvinte despre democratie, democratic, dar nu este ABSOLUT NIMIC democratic in cele 100 de pagini.

    Invataturile descrise sint motivul principal pentru care mi-am facut blog. Daca dai la o parte posturile despre politica, exact asta incerc sa arat: indoctrinarea din scoli.

    Uita-te la pagina 87, figura 6, despre scoala democratica. Intrebare: unde sint parintii pe cercul atit de bine impartit? In democratie nu exista parinti? Daca astfel de programe incep sa se predea in scolile din Romania….societatea va plati scump.

    Apreciază

    • philean

      Am privit schema de la pagina 87 – într-adevăr, au uitat de familie!
      Cît despre România, aici politicile publice sînt perfect detaşate de om şi perfect ataşate de un sistem din ce în ce mai impersonal.
      Iar sistemele funcţionează la fel de prost ca cel mai incompetent om din sistem, astfel că mulţi migrează la propriu – fie în alte sectoare sau emigrează pur şi simplu. Din nefericire, cei care rămîn pe loc, pe lîngă că sînt mulţi, dezvoltă anticorpi care izolează întreg sistemul, astfel încăt nu mai penetrează apărarea colectivă.
      Dar să revin la mine – am primit o solicitare, am frunzarit materialele, am gasit cîteva lucruri interesante, am extrapolat părerea la întreg şi am transmis mai departe.
      Din comentarii am înţeles că o primă impresie este importantă, dar nu ar trebui să înlocuiască atenţia şi aprecierea critică.
      Mulţumesc pentru lecţie.
      Cristina

      Apreciază

  2. In privinta armelor as fi fost interesata daca subiectul abordat este la fel cum ONU il abordeaza. Nu mi-am putut da seama daca amindoua organizatiile merg pe aceeasi linie.

    Sint si parti bune in material. Dar trebuie sa cintarim prioritatile si daca ceea ce se prezinta gresit depaseste ceea ce este bun. Am auzit ca Hitler facea chefuri extraordinare. Era cea mai buna gazda! Oare asta il face mai bun in ochii istoriei? Sau a noastra? La fel si cu acest material. Faptul ca ne spune sa aruncam hirtiile la cos nu depaseste faptul ca se incita la rasism. Ce folos este ca dupa ce ardem casele albilor aruncam scrumul la gunoi?

    Apreciază

  3. Am citit primul document si nu am fost deloc surprinsa sa vad cum se indoctrineaza copiii care sint supusi acestui fel de program.

    La subiectul despre violenta, sint scrise 11 pagini despre huliganismul in fotbal, dar doar 4 linii despre jihadul musulman. Ce e mai periculos, huliganismul in fotbal sau jihadul? Citi au murit in urma huliganismului si citi au murit in urma jihadului? Prioritatile sint total gresite!

    La pagina 123 este o poveste despre 2 femei, una alba si una neagra. Celei negre i s-a dat mai mult de lucru, a facut plingere sefului, care a dat-o afara. Elevii care studiaza aceasta poveste sint conditionati sa creada ca asta se intimpla din cauza ca e neagra. Oare nu poate exista si alte motive?

    La pagina 127 se vorbeste despre 2 africani electrocutati pentru ca s-au ascuns de politie intr-o statie de curent. Din nou, studentii sint indoctrinati sa creada ca asta se intimpla pentru ca sint negri.

    Fiecare organizatie are dreptul sa predea ce idee sustine. Dar asa cum organizatiile crestine spun pe fata ca manualele care le promoveaza vin din perspectiva crestina, si acestia ar trebui sa spuna indoctrinarea care o au in gind.

    Apreciază

    • philean

      Mulţumesc pentru comentariu şi pentru observaţii. Există şi vreo parte bună în materiale? Sau stereotipurile sînt atît de evidente peste tot?
      Numai bine
      Cristina

      Apreciază

Lasă un răspuns

