„Nevoia de spectacol. Este sclavia culturala inevitabila?”

Titlul de mai sus nu îmi aparţine – este de fapt titlul conferinţei la care am participat în această seară, susţinută de domnul academician Solomon Marcus.

O prietenă mi-a oferit ocazia să merg la această conferinţă – organizată  la Teatrul Excelsior, într-una dintre Întîlnirile ERUDIO.

Spectacol? Sclavie culturală? Mă aşteptam să fie vorba despre mass-media, despre cultura de consum, despre argumente pro si contra referitoare la satisfacţia publicului şamd.  Conformism! Intoxicare cronică cu TV si alte produse media! Recunosc!

În realitate, am ascultat un spirit liber, vorbind despre artele liberale (din antichitate), despre libertate, despre educaţie, despre cultură, despre joc şi erori, despre contradicţiile din care se nasc oportunităţile pentru progres şi evoluţie, despre ambiguitate, claritate şi concizie, despre cum putem să nu devenim „sclavi” ai celorlalţi şi ai regulilor sau intereselor lor.

A fost o conferinţă reconfortantă, dintr-o perspectivă proaspătă, plină de sinceritate şi de autenticitate – toate gîndurile mele bune şi admiraţia pentru dl. Solomon Marcus.

Pentru mine libertatea este foarte importantă – nu ştiu cum aş mai putea trăi dacă aş fi constrînsă să fac ceva, împotriva vrerii mele. Nu spun că nu accept nişte compromisuri pe termen scurt – pentru că nu am acea independenţă absolută care să-mi permită să fac doar ceea ce-mi place, dar încerc să îmi păstrez cît mai multă libertate – de decizie şi de acţiune în funcţie de dorinţele şi nevoile mele.

Auzind că şi altcineva susţine că a fi liber înseamnă de fapt a trăi, am simţit că  nu sînt singură, că merit să-mi apăr dreptul la libertate, la evadarea din turmă, la opiniile şi perspectivele mele, oricît de minoritare ar fi ele.

Dacă aş fi poetă, aş scrie o odă pentru libertate, pentru unicitate, pentru diversitate şi pentru fericire!

Cum nu ştiu să scriu poezii, am scris aici pentru a-mi exprima recunoştinţa pentru oamenii liberi şi pentru cei care vor să se elibereze din sclavia culturală.

Ceea ce vă doresc şi vouă!

Numai bine,
Cristina

Lasă un comentariu

Filed under auto-cunoastere, spiritualitate

Lasă un răspuns

