Tu ce îţi doreşti?

Uită-te la cei care reuşesc: dacă îi întrebi ce îşi doresc, nu-i mai poţi opri. (Colin Turner)

La primul meu curs de ToT, trainerul ne-a cerut să scriem, în 3 minute, o listă cu 5 lucruri pe care ni le dorim foarte mult în viaţă (nu doar bunuri materiale, ci şi orice alte realizări pe care ni le doream), pe care să o punem undeva bine, astfel încît să o găsim peste mai mulţi ani, pentru a putea verifica dacă s-au îndeplinit sau nu. La mine, cînd am găsit bileţelul bine pus, 3 dintre dorinţe erau deja realitate.

De atunci, recomand şi eu acest exerciţiu, mai ales celor care susţin că viaţa e grea, că ei sînt mai dezavantajaţi sau mai puţin dotaţi ca alţii, că „în România nu se poate” şi altele de acest gen.

Şi mai folosesc un exerciţiu – le cer cursanţilor mei să-şi imagineze că s-au întilnit cu peştişorul fermecat, care le poate îndeplini 3 dorinţe. Doar că peştişorul nu trăieşte decît cîteva secunde după ce este scos din apă, aşa că, dacă ei nu reuşesc să-i spună repede dorinţele, el nu mai apucă să li le îndeplinească. Ce am constatat? Că foarte puţini oameni, luaţi pe nepregătite, sînt capabili să exprime rapid ce dorinţe au şi majoritatea vin cu generalităţi, de tipul „să fiu sănătos”, „să aibă noroc copilul meu” sau vestitul „să fie pace în lume”. Semn că ei de fapt nu se gîndesc la dorinţele lor, prea preocupaţi fiind de viaţa de zi cu zi, de greutăţile cu care se confruntă, de barierele mentale pe care şi le construiesc fără să-şi dea seama, repetînd mereu că nu se poate, că nu există condiţii, că alţii sînt mai deştepţi ca ei ş.a.m.d.

Şi atunci cine să ştie ce îşi doresc ei, pentru a provoca universul să comploteze pentru a le îndeplini lor dorinţele? Pentru că există şanse egale, dar numai pentru cei care fac efortul de a le sesiza şi de a le folosi. Altfel, nu putem decît să dăm vina pe alţii – că ei nu ne dau, nu ne asigură condiţiile, nu ne respectă drepturile, nu ne consideră egali, nu ne ajută etc.

Deci, să nu uităm:

Nimeni nu va veni la mine să-mi dea succesul. Eu trebuie să merg şi să-l obţin pentru mine. De aceea exist. Pentru a domina, pentru a cuceri, atît lumea, cît şi pe mine însumi. (Anonim)

Cum tu singur eşti răspunzător pentru acţiunile tale, orice faci sau nu faci contează – dacă ai o altă impresie, să ştii că te amăgeşti şi te minţi, cazi, adică, în cea mai gravă formă de iresponsabilitate. (Colin Turner)

Am fost surprins să aflu despre mine că am mai multe defecte decît mi-am imaginat, dar am avut satisfacţia de a vedea că numărul lor scade. (Benjamin Franklin)

Dacă mi-am pierdut încrederea în mine, am tot universul împotriva mea. (Ralph Waldo Emerson)

Le sînt recunoscător tuturor celor care mi-au spus NU. Din cauza lor am ajuns să fac ceea ce fac. (Albert Einstein)

Dacă nu aveţi lista de dorinţe gata, pregătiţi-o! Nu se ştie niciodată în ce clipă va apărea peştişorul fermecat, şi sub ce formă!

Numai bine,
Cristina

Lasă un comentariu

Filed under auto-cunoastere, Demetrae, egalitate de sanse, Imbunatatire, viata

Lasă un răspuns

