Adevărata motiv…

Adevărata motivaţie este ceea ce vine din interior: ştii încotro te duci, deoarece ai o imagine internă convingătoare, nu un poster cu poze din călătorie pe perete. (Denis Waitley)

Mulţi susţin că există motivaţie extrinsecă. Eu cred că este doar o exprimare eufemistică pentru frică, neasumarea responsabilităţii pentru propria viaţă sau indecizie. Dacă nu vreau să fac ceva, dar îmi este frică de ceva sau cineva, poate pe moment voi reacţiona aşa cum vor alţii, care zic că mă „motivează”. De fapt mă sperie cu o pedeapsă oarecare sau mă îmbie cu un stimulent de moment, pentru a obţine ceva de la mine. Doar că aşa nu pot avea pretenţia de la mine să fiu mai mult decît un executant dezimplicat şi neinteresat.  Nu se pot aştepta să gîndesc la ceea ce fac, să vin cu idei de îmbunătăţire, să-mi pese de ceea ce se întîmplă.

Eu cred că ar trebui să renunţăm la eufemisme şi să nu-i mai păcălim pe oameni că motivarea poate veni din exterior. Ea vine doar din interior – chiar dacă uneori ni se pare OK să ne facem că îi înţelegem pe ceilalţi şi să-i lăsăm să creadă că spusele lor ajung pînă la inima, sufletul sau mintea noastră.  Este o minciună prin omisiune, pe care uneori ne-o administrăm chiar şi nouă înşine.

Să ne dorim sinceritate şi libertate – doar aşa vom deveni mai puternici.

Ce credeţi?

Numai bine,
Cristina

Lasă un comentariu

30 Ianuarie 2014 · 12:48 PM

Lasă un răspuns

