Hoţul şi castraveţii

Hoţul şi castraveţii

– Adaptare după Lev Tolstoi –
Un hoţ a decis să meargă noaptea la grădinar, ca să fure nişte castraveţi. Pe cînd se strecura cu mare atenţie, pentru a nu fi văzut, pe măsură ce se apropia de castraveţi, îşi spunea:

„Dacă iau un sac de castraveţi, îi voi vinde, iar cu banii obţinuţi voi cumpăra o găină. Găina va face o multe ouă, din care vor ieşi o mulţime de pui. Voi hrăni puii şi îi voi vinde, iar cu banii îmi voi cumpăra o scroafă tînără, care va avea o mulţime de purcei. Iar cînd vor ajunge porci, îi voi vinde şi-mi voi cumpăra o iapă. Voi vinde caii, după ce vor creşte mînjii pe care îi va naşte iapa, iar cu banii îmi voi cumpăra o casă cu un teren mare, unde îmi voi face o grădină. În grădină, voi semăna castraveţi, dar îi voi supraveghea cu mare atenţie, ca să nu mi-i fure careva. Voi angaja nişte paznici să păzească grădina, iar eu îi voi verifica noaptea, pe neaşteptate. Voi veni peste ei şi le voi striga: Ce faceţi? Nu mai dormiţi! Aveţi grijă că vin hoţii!”.

Numai că, prins de planurile lui, pe cînd ajunsese aproape la castraveţi, el chiar a strigat cu voce tare la paznici, cît de tare a putut.

Iar aceştia l-au auzit şi s-au grăbit să-l prindă şi să-l ia la bătaie pe hoţul visător.

Morala? Chiar dacă visezi cu ochii deschişi, nu trebuie să uiţi că tot în lumea reală trăieşti. Iar tot ceea ce faci are nişte consecinţe care vin fără întîrziere: dacă bine faci, bine găseşti!

Lasă un comentariu

4 Martie 2014 · 3:18 PM

Lasă un răspuns

