Efect de turmă sau gîndire irațională?

Efect de turmă sau gîndire irațională?

”Bine s-a spus că oamenii gîndesc în turmă; este clar că ei se iau de nebuni unul după altul și că își pot recupera simţurile doar treptat și individual, unul cîte unul.” (Charles Mackay)
Cineva mi-a spus cîndva că eu nu am o viață. Nu zicea că sînt moartă, nici că nu am mai multe vieți. Doar că ea credea că viața este numai una, și anume viața fie este asemănătoare cu a ei, fie nu este deloc.
Nu i-am răspuns.
Nu am vrut să-i evaluez viața, chiar dacă mi-ar fi fost extrem de ușor să empatizez cu ea și să-i demonstrez că îi înteleg viața, chiar dacă nu i-o aprob și nici nu mi-aș dori una similară pentru mine. Aș fi putut, la fel, să i-o critic și s-o etichetez în două cuvinte răutăcioase, dar nu m-am obosit, pentru că oricum nu părea capabilă să înteleagă că nu există doar o viață pentru toată lumea!
Nu mai știu care este viața ei astăzi și dacă trecerea timpului i-a adus sau nu confirmarea valorii vieții ei.
Știu doar că eu sînt mulțumită de viața mea acum, la fel ca atunci. Și mai știu că este nedrept să-i judeci pe alții cu măsurile care ți se potrivesc doar ție însăți/însuți.

Lasă un comentariu

29 Aprilie 2014 · 4:44 PM

Lasă un răspuns

