„Păcat … de idee și de timpul pierdut …, că ţie oricum îți place să pierzi timpul scriind pe bloguri, nu pe bani.”

Opinia din titlu am primit-o, nesolicitată, de la o persoană în care, într-o vreme, aveam încredere, la încheierea finală a relațiilor de colaborare, după o ultimă experiență în care eu m-am implicat 100%, fără însă să existe o reciprocitate.
Uneori (de fapt de destul de multe ori) am momente în care, furată de o idee și sperînd la concretizarea ei, sînt dispusă să renunț la bani și să muncesc cu entuziasm, chiar dacă riscul este mare, iar dezamăgirea posibilă și mai mare.
Totuși, rareori sînt dispusă să renunț la valorile și la plăcerile mele: nu renunț la dreptul de a decide să fac lucrurile (pe care am acceptat să le fac) cît mai bine – chiar dacă mi se cere să le fac mai superficial sau să mai renunț la unele pretenții, nu renunț la respectarea promisiunilor intenționate pe care le fac, nu suport să mă fac că fac ceva – doar de dragul aparențelor sau a modei de moment, nu accept să întind coarda pentru a-i face pe ceilalți să fie de acord cu jumătăți de măsură, nu vreau să mă opresc din învățat și nici să mă scuz pentru faptul că uneori știu mai multe decît alții într-un anumit domeniu și, mai ales, nu îmi place să fac bani mizînd pe prostia, inconștiența sau nepriceperea amatorilor.
Nu sînt perfectă – am o mulțime de limite, de idei fixe, de greșeli pe care le fac – în ciuda faptului că știu că fac alegeri greșite de multe ori chiar în momentul în care le fac. Dar nu suport prostia, minciuna, hoția, promisiunile fără acoperire, superficialitatea, goana după bani în orice condiții, așa că de multe ori prefer să scriu pe bloguri, în loc să fac bani – după cum mi s-a atras atenția. Decizie perfect valabilă pentru mine, dar complet inacceptabilă pentru alții, care consideră că timpul în care nu faci bani este timp pierdut.
Așa că scriu în continuare pe blog, din plăcerea de a scrie, nu neapărat din dorința de a avea cititori plătitori. Este rău? Este bine? Fiecare este liber să dea răspunsurile pe care le consideră corecte. Cum fiecare este liber să asculte sau nu părerile celorlalți.
Eu cred în multe lucruri, Cred că fiecare om puternic își permite să dea, pentru că are de unde. Cred că fiecare om trebuie să-și trăiască viața așa cum vrea, fără teama de părerea celorlalți – chiar dacă aceștia nu se abțin să și-o expună, indiferent dacă li se cere sau nu să vorbească. Cred că o relație toxică trebuie încheiată iremediabil. Cred că sănătatea mentală proprie trebuie protejată. Și mai cred că succesul are diferite forme pentru diferite persoane.

Dacă eşti entuziasmat de lucrurile pe care le faci, oamenii vor veni să-ți ceară să faci lucruri interesante. (James Woolsey)

enjoy

Lasă un comentariu

Filed under auto-cunoastere, blog, Imbunatatire

Lasă un răspuns

