Despre omul autentic

Citeam mai devreme despre autenticitate – și eu ador această stare a unui om – omul autentic, cel care se cunoaște și se acceptă, care nu dorește să fie și să fie văzut altfel decît este, care își permite să se arate cu toate ale lui – și bune, și rele, pentru că fericirea lui  nu depinde în mod esențial de părerea celorlalți.

Dar apoi mi-am dat seama că eu de fapt îl iubesc pe omul autentic integru și empatic și complet. Poate că pare o exprimare relativ pleonastică, dar nu reușesc să aleg termenul care să integreze toate conceptele într-unul singur. Ar fi poate mai simplu dacă i-am spune doar om.

Și am mai citit apoi o întrebare mai întrebătoare, pe care o redau aici, cu tot cu răspuns:

„How can we be authentic and still adapt to others? Isn’t that the definition of a chameleon? Don’t you lose yourself in adapting to others?
Nope. Adapting doesn’t mean surrender nor a masquerade.

Adapting is …

  • A pause to understand, not a change in identity
  • A discovery of what is better together, than alone
  • A juncture of common ground not complete capitulation
  • An exploration of self growth not submission to a conqueror
  • A temporary accommodation to each others’ need for mutual gain.”

Ce ziceți? Cum să-l definim mai clar pe omul autentic?

autentic

Lasă un comentariu

Filed under auto-cunoastere, cunoastere, Imbunatatire

Lasă un răspuns

