„Dacă vrei, poți?” Dar „Dacă poți, vrei?”

fericirea sir La un moment dat apăruse la TV o reclamă stupidă aparent, dar care a adus în discuție un concept destul de interesant: „Dacă vrei, poți!”. Tot în acea perioadă era la modă întrebarea „Ce ai făcut în ultimii 5 ani?”, care apoi s-a schimbat în „Ce / unde vrei să fii peste 5 ani?”, însoțită de solicitarea obiectivelor personale sau profesionale asociate respectivelor răspunsuri, mai clar sau mai confuz definite. Așa că am trecut prin faza obligatorie – consideram eu pe atunci – de a-mi face planuri pe termen lung și de a căuta căi de a ajunge cît mai sus posibil – ierarhic, profesional, social etc. Rezultatul? Multă muncă, mult stres, multe lucruri bifate pe lista cu obiective, iar apoi multă plictiseală, medicamente, căutări și schimbări. pînă la revenirea la echilibrul dorit. Am verificat deci că ce am vrut am putut. Și la ce mi-a folosit că am arătat că pot? După niște momente în care am ajuns undeva în altă lume decît cea din care veneam, am constatat că de fapt nu mai îmi place de mine și cert nu îmi plăcea nici de cei de acolo. Așa că la un moment dat mi-am pus întrebarea: „Dacă poți, trebuie oare să și vrei?”. Și am ajuns la concluzia că uneori poți să faci o mulțime de lucruri, pe care nu trebuie neapărat să le demonstrezi celorlalți, aderînd automat la niște concepte sau teorii considerate de succes la un moment dat de către majoritate. Succesul înseamnă pentru fiecare altceva. La fel și fericirea. Chiar dacă sînt niște concepte foarte disputate și foarte complexe, avînd atîtea sensuri și interpretări,  pentru mine au devenit extrem de simple. Succesul înseamnă să fiu mulțumită de modul în care fac ceea ce-mi place, iar fericirea înseamnă să fac doar ceea ce îmi place. Fericirea vieții simple este de neprețuit. Succesul este atît de ușor de obținut în  fiecare zi! Iar cine preferă competiția și lupta pentru supraviețuire, să fie mereu gata de atac și de apărare, deoarece legea acțiunii și reacțiunii nu va dispărea în cazul lor, oricît ar ignora-o la început.

„Tu nu ai crede că vreo sarcină de lucru este minoră, dacă tu însuți te-ai simți un om important.” (George MacDonald)

Recomandarea mea? Mare atenție la articolele sau cărțile cu titluri de genul „5 pași pentru a avea succes în viață” sau „Cum să ajungi imediat milionar”. Orice rețetă este valabilă doar o dată, pentru că a doua oară măcar un factor de mediu va fi diferit, la fel ca și rezultatul posibil de obținut.

Lasă un comentariu

Filed under auto-cunoastere

Lasă un răspuns

