De ce perseverăm în greșeală, chiar dacă ne dăm seama că am făcut o alegere proastă?

pietre

Sursa: http://china.i-manu.com/wp-content/uploads/2012/08/IMG_0455-copy.jpg   

Amintire: la un moment dat făceam naveta săptămînal – plecam duminica seara din București, cu ultimul tren al zilei. Și, ca de obicei, geanta mea de voiaj era plină ochi. Doar că într-una din seri era extrem de grea, pentru că făceam un transport de cărți. Am intrat în gară, cu o mînă (cea cu geanta) vizibil mai lungă ca cealaltă. Iar un domn, foarte amabil, s-a oferit să mă ajute. Am ezitat, pentru că știam cît este de grea, el a insistat, așa că i-am dat geanta – nu exista niciun risc să fugă cu ea.🙂

L-am văzut cum s-a schimbat la față, așa că i-am spus că o duc eu mai departe, dar el – plin de orgoliu – mi-a răspuns că nu este cazul (nevrînd să renunțe la gestul lui de cavaler). Am ajuns în dreptul vagonului, i-am mulțumit din toată inima, iar el s-a întors rapid (de teamă să nu-l rog să mă ajute să mă urc în tren, probabil). Iar pe cînd se îndepărta, a spus destul de tare, ca să-l aud: „Ce-or avea femeile astea în cap, de-și iau toată casa cu ele cînd pleacă undeva?” Nu i-am răspuns, pentru că deja plătise și nu era cazul să-l pedepsesc în plus.

Concluzia? Dar oare de ce unii oameni nu își pot recunoaște erorile? De ce continuă, deși își dau seama că au greșit?De ce este mai important ce cred alții, decît ce le este lor bine? Cine știe?

Lasă un comentariu

Filed under alegeri, amintiri

Lasă un răspuns

