De ce nu se îmbunătățesc lucrurile în România?

Din ciclul „Mi-a luat taică-meu șosea!”

La un moment dat, cînd eram în Irlanda, mă aflam într-o mașină care mergea pe un drum prin oraș, într-o coloană ce se deplasa cu 10-15 km/oră. Nimic neobișnuit, la prima vedere! Totuși era extrem de ciudat pentru mine, deoarece pe fiecare sens, exista încă o bandă complet liberă, pe care nu vedeai nicio mașină, deși benzile păreau complet funcționale. Am întrebat de ce erau libere benzile acelea și mi s-a explicat că erau benzi pentru transportul în comun, iar dacă vreo cameră din trafic înregistra vreun autoturism, șoferul primea automat prin poștă decizia de suspendare a dreptului de a conduce mașina, fără vreo discuție preliminară sau posibilitatea de a da vreo explicație. Așa că nimeni nu avea curajul să circule sau să depășească măcar coloana folosind acele benzi complet libere.

Astăzi am fost cu taxiul și am mers pe Bd. Regina Elisabeta, pe porțiunea de la Operă spre Universitate – unde există o bandă semnalizată cu accesul interzis – cu excepția autovehiculelor pentru transport în comun (inclusiv taxiuri). Era un troleibuz și o coloană mică de 3 taxiuri, între care s-a intercalat un Hyundai alb – căruia nu am reușit să-i văd numărul de înmatriculare. Și a mers pe sens invers (pentru că nu avea voie să meargă pe acea bandă) pînă la semaforul de la intersecția cu Calea Victoriei, unde se afla un agent de poliție – care l-a luat la întrebări pe șofer – din limbajul non-verbal al agentului era clar că vorbeau în contradictoriu – dar semaforul s-a schimbat pe verde, mașina a plecat, iar agentul a rămas pe loc fluierînd a pagubă. Nu numai că șoferul indisciplinat nu a pățit nimic pentru că a încălcat regulile de circulație, dar și cel plătit pentru a face ca legea să fie respectată a rămas cu buza umflată și probabil a fost ridiculizat de acel șofer,

Concluzia? Cum s-ar putea îmbunătăți ceva în țara noastră, dacă cei care încalcă legea trăiesc bine-mersi, iar cei care o respectă trebuie să suporte ineficacitatea, sau mai degrabă impotența celor numiți „apărătorii legii” sau „forțe de ordine”?

Nu pot spune despre mine că nu încalc legea prin comportamente aparent minore – mai trec strada prin locuri nemarcate, mai las mașina pe lîngă vreun semn cu „staționarea interzisă”, poate am mai făcut și altele de care nu mi-am dat seama pe moment că ar fi contravenții. Dar respect cît pot legile și încerc să nu încalc nici măcar regulile bunului simț sau codul bunelor maniere. De aceea mă irită abuzul de putere al prostului, al iresponsabilului, al necivilizatului, al celui care crede că tupeul bate drepturile celorlalți oameni și că legea este doar pentru alții, nu și pentru el!

legile

Lasă un comentariu

Filed under incompetenta, lege

Lasă un răspuns

