Despre curiozitatea față de viața altora

minion

Adesea mi s-a reproșat că am o fire distantă, că nu mă împrietenesc ușor, că nu mă interesează viața celorlalți, că nu „socializez” și că prefer să stau deoparte.

Așa și este – nu sînt o persoană curioasă, de felul meu. Ascult ceea ce mi se spune, dar rareori pun întrebări despre cine ce și cum a făcut și de ce.

 Chiar dacă îmi place psihologia și mă pasionează să înțeleg cum gîndesc oamenii și de ce își complică adesea atît de mult viața, totuși niciodată nu am dorit să am ceva de-a face cu psihoterapia sau coaching sau alte metode intervenționiste, pentru că eu prefer introspecția și cred în capacitatea omului de a deveni mai bun – dar doar dacă vrea!

În afara relațiilor terapeutice, a pune adesea întrebări celorlalți despre ei este oare o formă de interes, de empatie, de umanitate și socializare? Sau este doar modalitate de orientare spre exterior, pentru a mai reduce timpul rămas, ce altfel ar trebui umplut cu gîndurile despre viața proprie?

Dacă nu le pui mereu celorlalți întrebări despre viața lor – este semn de dezinteres și auto-suficiență sau doar de auto-control și reticență în a intra în spațiul lor intim?

Curiozitatea insistentă față de viața celorlalți este oarecum un indicator de aplecare neconștientizată spre bîrfă?

Este ea specifică extroverților și ocolită de introverți? Este o calitate sau un defect? Ce credeți?

„Cel care este prea preocupat să observe afacerile altora, ca și cel care se aproprie prea mult pentru a observa munca albinelor, va fi de multe ori înţepat pentru curiozitatea lui.” (Alexander Pope)
„ Curiozitatea îi impinge pe unii să descopere America, iar pe alţii să asculte pe la uşi.” (Jose Maria Eca de Quinteros)

Lasă un comentariu

11 Aprilie 2016 · 3:54 PM

Lasă un răspuns

