Curajul de a fi cine vrei

E de ajuns o clipă pentru a ne da viața complet peste cap – de ce să o așteptăm și să ne temem de ea? Mai bine să facem azi ceea ce ne place! Iar cînd va fi să vină un moment neașteptat, măcar să ne prindă mulțumiți de viața noastră, fie ea bună sau rea – după standardele altora.

Eu așa cred. Și mai cred că oamenii sînt nefericiți pentru că încearcă să-i copieze pe alții, să trăiască după principiile altora, fără să se gîndească la ce vor ei, la ce le este lor bine, ci doar la cum îi văd sau îi judecă alții.

Vorbind cu oameni pe care îi cunosc la cursurile mele, de multe ori îmi vine să-mi iau rolul de predicator în serios :) – mai demult, cineva îmi spunea că mi-am ratat vocația și că ar fi trebuit să mă fac misionar!

I-am auzit pe mulți văitîndu-se că trebuie să accepte un șef abuziv sau un loc de muncă prost plătit, pentru că au credite și obligații de familie. Întrebarea mea este de ce o decizie luată la un moment dat trebuie să fie considerată ireversibilă? Ori vrei să-ți menții decizia, și atunci nu te mai plîngi, cî strîngi din dinți și continui pînă la atingerea obiectivelor. Ori recunoști că ai greșit și îți revizuiești poziția. Dar nu te vaiți, pentru că sclavia a fost abolită acum mult timp! Ca să nu mai spun că, și pe timpul sclavagismului, unii sclavi nu s-au supus și și-au asumat consecințele (iar pe atunci consecințele erau cu adevărat tragice).

Oameni buni, numai cine face și desface are toată viața ce face!

Iar primul pas este să știm ce ne place! Iar dacă ne place lenea, confortul, liniștea, singurătatea, odihna, viața aventuroasă, descoperirile sau orice altceva ce nu intră în tiparul omului de succes (stabilit de alții!), cine ce are de spus?!? Și chiar dacă unii ar spune ceva, cine zice că trebuie să luăm de bun tot ce zic alții, atîta vreme cît nu încălcăm drepturile celorlalți?

Dar nu este ușor să fii altfel! Dai de multe prejudecăți, de intoleranță, de răutate, neînțelegere, dezaprobare, chiar ură … Așa că ai nevoie de putere, de încredere în tine, de curaj pentru a fi independent, a face ceea ce îți place, a-ți respecta unicitatea, voința și aspirațiile. Dar altă cale nu este. Conformismul este moartea în timpul vieții.

„Life without liberty is like a body without spirit.” Khalil Gibran

 

Lasă un comentariu

Filed under alegeri, Imbunatatire, viata

Lasă un răspuns

