Un vis!

În ultima vreme am tot vorbit despre amintiri. Iar vorbele din timpul zilei m-au făcut să visez despre vremurile trecute.

Într-un vis recent, eram acasă la bunica mea  – care a murit cînd eu aveam 14 ani. În vis aveam vîrsta de acum, dar mă comportam exact ca atunci cînd mergeam la ea. Adică eram în curte și mă jucam, doar că nu mă simțeam fără griji, ca atunci cînd eram mică.

Am privit în jur și mi-am dat seama că cineva mă supraveghea de la etajul unui bloc construit exact dincolo de gard, la vreo 10 metri de casa bunicii. M-am minunat – cînd oare apăruse un bloc în curtea vecinilor? M-am trezit, fără să mă pot desprinde complet de vis și de senzația de neînțelegere, mai ales pentru că știam că în zonă se demolaseră multe case după moartea bunicii mele, pentru sistematizările din vremea lui Ceaușescu.

Și pentru că nu am reușit să uit de visul meu, iar prin zonă nu am mai trecut niciodată după 1975, acum vreo 2-3 zile am intrat pe Internet, să văd cum mai arată strada pe care am copilărit. Spre surprinderea mea, în street view am găsit strada, am regăsit grădinița la care am fost de la 3 ani, ba chiar am recunoscut vreo doi copaci care îmi dădeau mereu de furcă, pe drumul spre grădiniță – erau copaci bătrîni – și mai bătrîni acum, cu rădăcini care deformaseră asfaltul de pe trotuar – rădăcini de care mă împiedicam cu obstinație aproape în fiecare zi – pentru că eu nu mergeam ca oamenii (cum îmi reproșa bunica), ci țopăiam cu mare convingere, fără să mă uit întotdeauna la locul unde urma să aterizez!

Am recunoscut și casa în care am copilărit – după formă – pentru că are alt număr, alt gard și este altfel văruită. Însă ceea ce m-a dat gata a fost blocul construit dincolo de gard – exact așa cum l-am visat – paralel cu gardul, la maxim 10 metri,  cu vreo 2 scări și  4 etaje, vopsit în culori deschise, cu balcoanele spre casa bunicii. Parcă în vis văzusem fotografia imaginii din street view!

Iubesc universul! Iubesc toate lumile, fie ele paralele sau consecutive! Iubesc viața! Iubesc uimirile, nedumeririle, visele, ideile! Iubesc sufletul, mintea, energia! Chiar dacă nu le înțeleg, totuși mă fascinează!

keep smiling

Lasă un comentariu

Filed under amintiri, Imbunatatire, viata

Lasă un răspuns

