Momente (11)

În 1990, prin toamnă, mergeam într-o dimineață cețoasă spre serviciu. Pe atunci lucram într-o clădire de pe Calea Victoriei, aproape de Piața Victoriei și veneam dinspre stația de tramvai, îndreptîndu-mă spre capătul Căii Victoriei.

Cum stăteam eu la un stop – și nu, pe atunci circulația prin Piața Victoriei nu era la fel de sufocantă ca astăzi, văd că oprește lîngă mine o Dacie-papuc, plină ochi cu lădițe cu mere. Șoferul lasă geamul și mă întreabă pe unde să o ia ca să ajungă la Piața Victoriei.

Apoi dialogul devine ușor suprarealist. Eu îi răspund că se află în Piața Victoriei. El clatină din cap și insistă că vrea „la” piața Victoriei, nu „în” Piața Victoriei.

Se schimbă iar culoarea la semafor în verde, dar omul nu se dă dus și îmi zice ceva despre lipsa de respect a bucureștenilor față de țărani, și mă atenționează să nu-mi bat joc de el, că e prima oară în capitală. Eu îi spun că aici intersecțiile mari se numesc piețe, deși nu sînt niște locuri unde se vînd produse, fără a avea însă timp să-i explic cum e cu etimologia și cu evoluția conceptului de piață – dar îi propun să meargă la piața Matache. El zice că vrea doar la piața Victoriei, pentru că „știe” că acolo prețurile sînt mai bune.

Și pleacă omul dezamăgit că nu a dat peste un bucureștean politicos, în loc să se gîndească la cine și de ce l-a trimis „la”Piața Victoriei pentru a-și vinde merele.

Mi-a părut rău, că merele erau frumoase. Și sper să-i fi trecut la un moment dat supărarea pe mine, pentru că nu am vrut să-l îndrum spre piața Victoriei!😉

Lasă un comentariu

Filed under amintiri, Imbunatatire, viata

Lasă un răspuns

