Despre reclame

Unele reclame sînt adevărate capodopere! Uite aici un exemplu superb!

Însă mult mai multe sînt de o stupiditate aproape patologică.

Azi era la TV o reclamă despre cartofii prăjiți pentru cuptor. Oare în toată liota celor care au luat parte la realizarea respectivului spot nu există nimeni care să facă diferența între procesul de prăjire și procesul care are loc într-un cuptor?

Reclamele la medicamente sînt și mai „cuceritoare”.

Era una care oferă să-ți pună bila pe picioare, deși nu știu la ce ți-ar folosi dacă ai putea s-o ții acolo. Ce idee ilară, dacă nu idioată de-a binelea!

Mai multe reclame oferă fel de fel de ajutoare pentru digestie – doar e perioada sărbătorilor, cînd se știe că mulți fac excese, nu-i așa? Deci, în loc să se promoveze moderația în alimentație sau dieta sănătoasă, se oferă iluzia rezolvării problemei prin tratarea efectului, nu a cauzei. N-ar fi mai bine să ni se spună că orice se rezolvă cu pastile? Adio etică, logică, morală – banul să trăiască!

Sau imbecilele reclame la soluțiile pentru frecții sau la cremele pentru articulații, la fel de credibile ca produsele pe care le promovează.

Și mă abțin să vorbesc de reclamele sexiste, care folosesc femei relativ dezbrăcate pentru a vinde orice – de la produse de uz casnic și pînă la materiale de construcție. Mai multe despre reclamele sexiste aici: A5-Brosura stereotipuri mass-media-final

Iar pentru că reclamele nu erau suficiente la TV și pe Internet, acum invadează și radioul, așa că nu mai scapă nimeni!

Poate nu m-ar deranja, dacă ar fi inteligente, sau măcar comice. Dar prostia mi se pare imposibil de suportat, pentru că oricît de scurtă ar fi o reclamă, prin repetare ajunge repede să declanșeze idiosincrazie, care apoi se transformă rapid în intoleranță pe termen lung.

Oare aude cineva?!? Prostia chiar vinde? Cineva îmi spunea să nu mă ambalez prea tare, pentru că dacă o reclamă nu-mi spune nimic, înseamnă că nu fac parte din target. Concluzia este că fac parte dintr-un target neglijabil? Aș vrea ca cei care fac reclamă să mi se adreseze și mie!

„Publicitatea este prețul pe care îl plătești pentru că ai un produs sau un serviciu care nu se remarcă prin nimic.” (Jeff Bezos)

 

Anunțuri

Scrie un comentariu

Din categoria Imbunatatire, stereotipuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s