Despre cumpărături și respectul față de clienți

Este sezonul sărbătorilor de iarnă și, implicit, super-sezonul cumpărăturilor de iarnă. Mie nu-mi place să fac cumpărături, deși cine mă vede cu sacoșele pline nu și-ar da seama de acest lucru.

Iar experiențele neplăcute de la cumpărături mă fac să îmi pun multe întrebări.

Oare de ce marketingul este încă așa de ancorat în anii 1970?

Azi există mulți clienți care nu mai apreciază ambalajul, în dauna produsului. De exemplu, am cumpărat o cutie cu nisip pentru pisici – făcută dintr-un carton solid, care cîntărește cam o șesime din greutatea produsului. Cui folosește această formă de ambalare?

Oare de ce producătorilor nu prea le pasă de părerea clienților lor?

Am cumpărat o cană de cafea – pe ea scrie (în engleză) ”travel mug”, iar traducerea în română este „Cană cafea TO GO”. Oare unde este respectul producătorului pentru eventualul cumpărător român?

Oare de ce retailerii îi favorizează pe clienții care vin la cumpărături cu mașina?

Marea majoritate a magazinelor de tip supermarket/hipermarket din marile orașe sînt niște spații construite pe orizontală, amplasate undeva în fundul unei curți cît mai mari, transformată în parcare.

Pentru clientul care vine cu mașina, cu cît parcarea este mai mare, cu atît mai bine (deși mulți preferă să-și lase mașinile exact în fața intrării în magazin, dacă este cu putință, nu neapărat în locurile de parcare anume amenajate). Pentru clientul care vine pe jos, nu numai că trebuie să meargă destul de mult – în funcție de zona unde este amplasat magazinul, dar de la șosea mai are de parcurs pe jos 2-3-4 sute de metri – ocolind și ferindu-se de mașini, iar la plecare, cu pachetele cumpărate, plăcerea este dublă.

Oare de ce proiectanții și cei care iau deciziile aleg acest tip de amplasare? O fi mai bine să facă reclamă parcării, în loc ca, de la stradă, să se vadă și să fie mai accesibil magazinul? Dacă spațiul este mai mic, atunci magazinul este la stradă și parcarea în spatele lui sau deasupra lui – deci se poate, nu-i așa?

………………..

Azi ne gîndim la mediu și la protejarea naturii – de ce omul nu este văzut ca parte a naturii? Se vorbește despre CSR și multe lanțuri de magazine spun că susțin astfel de inițiative – și totuși îi discriminează la greu pe clienți, favorizîndu-i din plin pe cei din sectorul așa numit „comecial”, respectiv oameni adulți și activi de pînă în 45-49 de ani și descurajîndu-i mai subtil sau mai grosolan pe ceilalți – pe cei cu venituri mai mici sau cu vîrste mai mari.

Am tot întrebat, în timpul cursurilor din acest an, dacă se fac analize pornind de la bonurile de cumpărături și de la cardurile de fidelitate, pentru a ști care tip de client este cel mai avantajos pentru business și care categorie de clienți trebuie să aibă parte de acțiuni specifice pentru a avea o mai mare satisfacție – dar participanții nu au știut ce să-mi răspundă, pentru că ei susțin că îi tratează pe toți la fel (uneori la fel de prost).

În concluzie, ca client atipic ce mă aflu, satisfacția mea este mult în zona de minus și nu am reușit să găsesc un loc unde să fac cumpărături în mod decent – măcar neutru, dacă nu plăcut, ca să nu am așteptări prea mari!

Ce bine ar fi dacă cineva s-ar gîndi nu numai la sine și la propriile nevoi, ci și la ceilalți, care există și ei alături, pe aceeași planetă, cu același drept la respect, indiferent de venituri, vîrstă, inteligență sau alte criterii care acum ne separă, nu doar ne caracterizează!

 

Un comentariu

Din categoria Imbunatatire

Un răspuns la „Despre cumpărături și respectul față de clienți

  1. Pingback: Valoarea pentru client în retail | Lean Blog Romania

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.