Arhivele jurnalului

Eu? Tu? El? Ea?

„Nu pot să nu mă gândesc unde ar fi fost România astăzi dacă nu i-ar fi fost exterminate elitele după instalarea comunismului. Dacă am fi avut anticorpii morali naturali, nu ne-am mai fi îmbolnăvit atât de uşor de minciună, de hoţie şi de prostie.” Florin Negruțiu

Pînă în 1989, citeam cam tot ce îmi cădea în mînă – doar că nu prea aveam acces la prea multe. La școală, istoria era o selecție de fapte sau interpretări care să servească unui scop și unor interese „de clasă”.

Acasă, ai mei se obișnuiseră să nu prea vorbească în fața noastră – a copiilor – despre subiecte care nu puteau fi discutate în public. Totuși nu reușeau să se abțină și comentau mereu despre viața lor la muncă – ei erau mereu printre cei care munceau pe rupte, iar alții erau cei care avansau, aveau salarii mari și primeau fel de fel de avantaje (posturi, case, prime etc.)

Continuă lectura

Anunțuri

Scrie un comentariu

5 Decembrie 2017 · 7:55 PM

Succes sau fericire?

„Succes înseamnă a face ceea ce vrei să faci, cînd vrei, unde vrei, cu cine vrei, cît vrei.” (Anthony Robbins)

Continuă lectura

Scrie un comentariu

14 Noiembrie 2017 · 12:12 PM

Ce urmează?

„Atunci cînd opinia publică greșit îndrumată apără ceea ce este demn de dispreț și disprețuiește ceea ce este onorabil, pedepsește virtutea și recompensează viciul, încurajează ceea ce este dăunător și descurajează ceea ce este util, salută falsitatea și îneacă adevărul sub indiferență sau insulte, o națiune se întoarce cu spatele la progres și poate fi restabilită numai prin lecțiile teribile ale catastrofei.” (Frédéric Bastiat)

Ce urmează, fără educarea publicului larg? Ce urmează dacă cei mulți devin mai mulți, iar ceilalți, în loc să crească, își diminuează numărul?

Continuă lectura

Un comentariu

17 Iunie 2017 · 3:15 PM

Despre integritate

Iată o pildă:

Doi călugări budiști mergeau pe un drum noroios, iar la un moment dat au văzut pe marginea drumului o femeie tînără și frumoasă, într-un kimono de mătase, care nu cuteza să traverseze. Unul dintre călugări a ridicat-o în brațe și a trecut-o pe cealaltă parte a drumului. Cei doi călugări au mers apoi mai departe în tăcere.

La sfîrșitul zilei, celălalt călugăr, evident tulburat, i-a spus celui care luase femeia în brațe: „Cum ai putut face așa ceva? Știi că noi ar trebui să evităm femeile, pentru că pot fi periculoase!

Primul călugăr îi răspunse: „Eu am lăsat-o jos acolo, la marginea drumului, dar tu încă o porți în tine.” .

Continuă lectura

Scrie un comentariu

21 Octombrie 2016 · 10:54 AM

Omul și viața lui

„Poți număra semințele dintr-un măr, dar nu poți niciodată număra merele dintr-o sămînță. Cînd îi înveți pe alții, nu știi niciodată cît de multe vieți vei influența … Ești un profesor pentru eternitate.” (Karen Jensen)

Oamenii, nici chiar cei mai mărunți sau mai neimportanți, nu există fără rost pe pămînt. Ei își au locul lor și viața lor, iar a-i măsura pe toți cu aceeași măsură mi se pare o soluție complet nenecesară.

Se tot repetă că „omul în viaţa sa trebuie să ridice o casă, să sădească un pom şi să facă un copil”, indiferent în ce ordine. Nu știu cine a spus pentru prima oară acest lucru, nici care este originea (geografică) a acestei zicale, cert este că, dacă mă raportez la ea, sigur ar fi trebuit să fiu eliminată acum mult timp. La fel cum fascismul a vrut să creeze „rasa pură” sau comunismul „omul nou”, și această perspectivă unică poate constitui o ideologie periculoasă, în orice caz discriminatoare, pentru minoritățile care nu se încadrează sau nu aderă la crezul majorității.

Continuă lectura

Scrie un comentariu

28 Martie 2016 · 2:14 PM

In absence of clearly defined goals… | Quotes

in-absense-clearly-defined-goals.jpg

Eu aș reformula: Dacă nu știi ce îți place să faci, vei face mereu fel de fel de lucruri, dar nimic care să te ajute să te simți împăcat(ă) cu viața ta.

Și asta pentru că de mici sîntem mai mult orientați către aspecte cantitative, mai ușor de verificat și care par să fie mai importante ca cele calitative.

Cum ar fi fost viața noastră dacă părinții noștri nu ne-ar fi întrebat ce note am luat la școală, ci ce ne-a plăcut sau displăcut cel mai mult?

Continuă lectura

Scrie un comentariu

12 Martie 2016 · 3:30 PM

Slow learning – slow everything

„Am făcut 5.127 de prototipuri ale aspiratorului meu, înainte de a-mi ieși bine. Am avut 5.126 de eșecuri. Dar am învățat cîte ceva din fiecare. Așa am ajuns la soluția bună. Așadar, nu mă deranjează eșecurile. Întotdeauna am crezut că elevii ar trebui să fie notați în funcție de numărul de eșecuri pe care le-au avut. Copilul care încearcă lucruri ciudate și experimentează o mulțime de eșecuri pentru a ajunge undeva este, probabil, mai creativ.” (James Dyson)

La unul din cursurile in-house, la început, tot încercam să atrag oamenii să intre în joc, să vină cu idei, să aibă o atitudine activă. Cum atmosfera era destul de încărcată, iar toate încercările mele erau ca și cum m-aș fi afundat din ce în ce mai mult într-o mlaștină  deasă – care înghite tot, fără a da nimic în schimb, cineva s-a îndurat de mine și a luat cuvîntul, în numele grupului de participanți. Mi-a spus să nu mai pierd timpul degeaba, că ei nu au venit acolo ca să îi pun eu să gîndească și să facă exerciții. Ei sînt doar niște executanți și au nevoie să primească de-a gata niște soluții rapide și eficiente, care să funcționeze de fiecare dată la nevoie, fără rateuri, indiferent de situație, de moment sau de domeniu de activitate.

Continuă lectura

Scrie un comentariu

5 Decembrie 2015 · 7:37 PM